Home >> Iederwijs >> Duiven
Zoek en vind uw onderwijsaanbieder bij u in de buurt of in een bepaalde regio

IKC HET DRIELUIK - DE VLINDERTUIN

Ot en Sienpad 3
6852 EG, HUISSEN
Telefoon: 026-3253196
meer info >>
6.1Km

BASISSCHOOL DAALHUIZEN

Enkweg 10a
6881 LZ, VELP
Telefoon: 026-3619346
meer info >>
6.2Km

HUGO DE GROOT SCHOOL

Thorbeckestraat 21
6828 TT, ARNHEM
Telefoon: 026-4431926
meer info >>
6.8Km

INTEGRAAL KIND CENTRUM DE REGENBOOG

Bloemenstraat 2
6681 NN, BEMMEL
Telefoon: 0481-461242
meer info >>
10.8Km

DE MARIENBORN

Marienbergweg 28
6862 ZM, OOSTERBEEK
Telefoon: 026-3335274
meer info >>
11.6Km

DE MARLIJN

Van Spaenweg 11
6862 XH, OOSTERBEEK
Telefoon: 026-3334423
meer info >>
11.6Km

CHRISTELIJKE BASISSCHOOL DE WIJNGAARD

Grevengoedlaan 109
7009 DZ, DOETINCHEM
Telefoon: 0314-323135
meer info >>
19.3Km

CHRISTELIJKE BASISSCHOOL REHOBOTH

Plataanstraat 12
4051 GS, OCHTEN
Telefoon: 0344-641373
meer info >>
30.7Km


Iederwijs informatie

Iederwijs is een onderwijssysteem dat sinds 2002 op een aantal Nederlandse particuliere scholen wordt toegepast. Het was een voor Nederland nieuwe manier van omgaan met kinderen binnen schoolverband. Iederwijs is opgezet door leerkrachten. Zowel de mensen met een onderwijsbevoegdheid als mensen met andere ervaring met kinderen worden iederwijzers genoemd.

De leerkrachten werden geïnspireerd door hun eigen ervaringen en de ervaringen van de "Sudbury Valley School" in de Verenigde Staten en de Pestalozzi-school in Ecuador. Daarnaast zijn zij op zoek naar hoe een school die past bij de huidige en toekomstige maatschappij, werkt en functioneert.

Kenmerken

De belangrijkste kenmerken van Iederwijs zijn:

  • Kinderen kunnen leren wat ze willen, met wie ze het willen en op welk moment ze het willen.
  • De school bestaat uit één groep van alle leeftijden.
  • De school bestaat uit verschillende ruimtes, zoals een atelier, een computerhoek, een studiekamer, een keuken en de tuin. De inrichting van de school kan veranderen naar behoefte van de activiteiten.
  • De kinderen leren zelfstandig, van elkaar en van de begeleiders (iederwijzers).
  • Kinderen hebben een even grote stem als de volwassen begeleiders in de dagelijkse gang van zaken van de school. Er wordt gebruikgemaakt van het sociocratische besluitvormingsmodel.